diumenge, d’abril 08, 2007

AL TREN

Passo una altra Setmana Santa al sud, a casa d'uns amics dels pares. M'ha tocat baixar en tren, la mala sort d'haver de treballar un dijous a la tarda i que la família hagi decidit marxar al migdia, quan sortien tots de treballar...

Porto llibres per llegir però no em concentro, escolto l'MP3 i deixo que el cap volti per altres llocs, altres móns i deixo la mirada perduda per la finestra. Sembla que estigui a un altre lloc, en un altre país. Tot se'm fa extrany, curiós. Llàstima que no porto la càmara a mà:
El mercat està ple de gom a gom i el temps no acompanya; hi ha una dona que recull herbes medicinals d'un prat abandonat amb el seu gos obedient vigilant el camí; veig un noi amb pantalons arrapats, samarreta vermella conjuntada amb una boina, li falta el cigarro penjant dels llavis i els tirants per semblar un autènic músic romanès, d'aquells que van amb un acordió; els nens jugen a un camp de futbol improvitzat d'herba. Baixaria del tren i jugaria amb ells, passejaria entre la gent del mercat... Tinc ganes de respirar l'ambient de fora.

Parem a Reus. Alguna cosa ha passat. No em preocupa, una porta mal tancada imagino. Aprofito per mirar l'estació. Les vies, l'edifici brut i abandonat. Penso en la càmara altre vegada. Edifici marró, d'un sol pis, amb columnes. Una andana per càrrega i descàrrega imagino. Però que depriment que es veu. M'encanta mirar edificis i imaginarme'ls per alguna pel·lícula.


Provo un nou sistema, no sé si funcionarà però seria ideal. Seria la manera de llegir els posts al mateix moment que sona la cançó, ja que aquesta era la idea de posar els títols de les cançons.


These words. Natacha Bedingfield

8 comentaris:

tikis ha dit...

Moltes vegades les estones de tren serveixen per fixar-te en petites coses que d’altra manera (possiblement) passarien desapercebudes. Cada divendres baixo cap a casa amb tren i hi ha molts dies que no puc llegir perquè únicament em ve de gust escoltar música, mirar per la finestra i pensar...

Anònim ha dit...

a mi m´encanta viatjar en tren! vaig sentada molt comoda, sense haver d´estar atenta en res, pensant, llegint, escoltant música...

Per cert, jo em baixe moltes de les cançons de les que parles!

Inia ha dit...

tikis, anava carregada de llibres i va ser sortir a l'aire llire (després de sants) i oblidar completament el llibre que tenia a la falda...

olen_nska me n'alegro qu t'agradin les cançons, no sé si ha funcionat, són les cançons que escolto mentre escric, perquè signifiquen algo del que vull explicar i m'agrada que sonin mentre es llegeix...

Anònim ha dit...

a mi m'encanta anar amb tren, sola o acompanyada.
aquí a Suissa hi vaig molt sovint, i com que a més tot és nou per mi (bé, cada vegada menys) els viatges se'm fan super curts observant-ho tot!

rhanya2 ha dit...

Ara t'escolto (jeje)!! però has d'afegir les paraules màgiques (target="about_blank") al final del vincle per què la cançó no et faci canviar la plana i s'obri en una nova finestra.
Exemple: http://www.goear.com/listen.php?v=461f138 target="about_blank"

Et trobava a faltar!

Inia ha dit...

Gràcies violette, ara ho canvio!

Zora, quina enveja que em fas... tinc unes ganes de viatjar

Inia ha dit...

bua... violette, ho he intenta, i les tecnologie si jo no som amigues... no em surt!

Amb la propera cançó ho tornaré a provar

rhanya2 ha dit...

Doncs ho acabo de comprovar i a mi sí que em surt... Fes copiar-pegar al que et vaig escriure i al moment de fer l'hipervincle el poses a la finestreta, acceptes i en principi ha d'anar bé... ;)

I no triguis tant en aparèixer...

un petó!