divendres, d’octubre 08, 2010

ENTOMA AQUESTA!

El meu despertador és ràdio. Em desperto els matins amb les notícies o amb les recomanacions de webs, vídeos etc del programa de ràdio que escolto. Moltes vegades em quedo 5 minuts fent el mandra al llit, esperant sentir el temps per decidir què posar-me. Llavors sento notícies que a vegades penso que somio. Perquè no les torno a sentir més, ningú en parla, com si no existissin.

La notícia que vaig sentir ahir va ser que el preu de la vivenda a l’Estat Espanyol està sobrevalorat un 17% per sobre de la mitjana europea. La bombolla no ha esclatat, sembla. M’ho crec. Ens estem començant a acostumar que un pis de 85 m2 amb balcó val 300.000 euros. I ens ho diuen i ens quedem tan amples. És el que valen, ens creiem.

A França, a una ciutat estil de la meva, per una mica més tenen casa amb jardí i 5 habitacions. Agafa aquesta! I jo morint-me d’enveja quan ho veig.

Avui m’he despertat amb l’anunci de una fira immobiliària que faran a Barcelona. S’assembla molt a un anunci d’unes fiques del costat de casa que intenten vendre a preus excessivament alts. Es basen en que la hipoteca no es podrà desgravar a partir de desembre i que ara és el moment de comprar, per aprofitar les avantatges que s’ofereixen. Les finques veïnes també anunciaven que comprar abans de juliol sortia a compte perquè l’IVA també pujava.

Jo, mentrestant, m’abrallo perquè no em pugin el lloguer, espero que la bombolla no es desinfli, que peti directament!

2 comentaris:

mandarina ha dit...

Aiii la bombolla inmobiliaria... ojalà peti, i els peti a ELLS, als senyors que s'han forrat, en la cara.

Fa poc vaig sentir al programa del Cuní el testimoni d'una parella que vivia a Holanda per motius de treball i contaven que van estar mirant els preus de la vivenda a Maastricht i es van sorprendre quan van vore que una casa adosada, amb el seu jardinet i tot costava MENYS que un pis a Tarragona. I això que Maastricht és una ciutat cara...

I jo, que per a treballar hauré d'anar a viure lluny de ma casa (que per una part tinc ganes), i que per tant hauré de llogar un pis (compartit, of course) i pagar com a mínim 400 euros per una habitació "normal" em pregunte: com estalviaré? Menys mal que ja tinc assumit que el meu futur será el lloguer. A este pas és impossible estalviar per a poder comprar alguna cosa... amb estos preus, impossible.

DooMMasteR ha dit...

És impossible fer plans de futur. Que farem Ínia? En el meu cas el contracte de lloguer se m'acaba l'any que ve... a veure quin preu em volen clavar ara. Si m'ho apugen gaire ja veurem que passa, però és que està tothom igual i ningú fa res! :(