divendres, d’octubre 14, 2011

Recordant museus i esglésies

El meu cap és advocat tot i que no exerceix. Ha constituït un bufet d’advocats amb un parell de socis, però ell es dedica bàsicament a assessorar els advocats de l’oficina i a fer classes magistrals a la universitat o als congressos i actes diversos on el conviden a anar. Té xerrera i carisma suficient per entabanar a les persones.

Moltes vegades se’m presenta al despatx amb el seu pen on hi té totes les seves presentacions (i no són poques) me’n fa obrir una i em diu: vull que trobis aquestes imatges en una resolució més alta. I se’n va. A vegades em dóna una pista, a vegades no sap ni d’on l’ha tret. Són imatges de quadres habitualment, més o menys famosos, que li serveixen per explicar alguna cosa.

Tiro de Google Imatges habitualment però abans s’ha de pensar: quina imatge és? Quines pistes tinc per trobar-les? En aquests moments agraeixo les vacances de visita en visita a museus i esglésies amb una mare historiadora de l’art i fan absoluta. M’avorria la meitat de les vegades però algo m’ha quedat. Reconec la meitat de les pintures només veure’les, i altres sé què volen significar, cosa que ajuda a buscar la font original.

I entre presentació i presentació vaig fent memòria d’aquelles visites i del què m’explicava.

5 comentaris:

Segona ha dit...

I digues, ja li ho has agraït de viva veu, a ta mare...? ;-)

Inia ha dit...

Ai no :)

Li he parat un parany per veure si llegeix el meu bloc :)

Segona ha dit...

Ah! I després diran que les humanitats no serveixen per res... ;-)

Anònim ha dit...

Hie caigut al parany?

Anònim ha dit...

He caigut al parany?